Dutch Cuisine heeft de afgelopen jaren druk aan de weg getimmerd en veel impact gemaakt binnen de horeca en foodservice, o.a. als initiator van de Green Deal “Verduurzamen Voedselconsumptie’. Zo hebben we de afgelopen drie jaar een bereik van 162 miljoen contactmomenten gerealiseerd naar onze achterban (foodsector, kennisinstellingen, overheid, bedrijfsleven, NGO’s en publiek), hebben we 3 Dutch Cuisine koksopleidingen geïmplementeerd binnen de ROC’s, hebben we ca. 600 (bedrijfs)restaurants aangesloten en zijn er 39 miljoen duurzame gerechten bij onze Dutch Cuisine restaurants geconsumeerd.
Als we deze doelstelling voor de komende drie jaar willen opschroeven naar 80 miljoen gezonde, duurzame menu’s in Nederland en daarnaast ook een Europese doelstelling neerleggen van 800 miljoen menu’s, dan kunnen we samen een enorme impact maken en een bijdrage leveren aan de doelen in het Nationaal Preventieakkoord én de klimaatdoelen van 2030. Niet alleen in de horeca maar ook in de retail aangezien Dutch Cuisine inmiddels ook de weg naar de consument heeft gevonden. Eind augustus lanceerden we in samenwerking met BookDinners de consumentensite en in het najaar zijn we diverse partnerships aangegaan met o.a. Hortus botanicus Leiden, Future of Food Institute en VkusVill, een foodtech bedrijf dat vers, lokaal, 100% clean en gezonde producten van Nederlandse bodem in de schappen brengt: online èn in fysieke winkels.
Met deze belangrijke stappen gaat Dutch Cuisine een nieuwe fase in, met een nadrukkelijke focus op de consument. Bekijk hier de resultaten die we de afgelopen drie jaar hebben behaald.
Meer weten over de duurzame en gezonde kook- en eetstijl van Dutch Cuisine? Bezoek onze website op http://www.consumenten.dutch-cuisine.nl