Over Albron
Albron voegt met eten en drinken sfeer en smaak toe. Overal waar mensen studeren, werken, onderweg zijn, winkelen, hun vrije tijd vieren of zorg ontvangen. Met vele tienduizenden gasten per dag voelen we verantwoordelijkheid en hebben we invloed. Daarom lopen we graag voorop en geven we de richting aan.
Bij alles wat we doen, willen we dat iedereen er beter van wordt. Onze gasten, onze klanten, onze partners, onze medewerkers en de wereld om ons heen. Met oog voor elkaar en oprechte aandacht. Met gevoel voor smaak, waarmee we verrassen en verleiden. En kennis van zaken, want we zijn pas tevreden als het ook echt voor elkaar is.
In 2025 willen we dagelijks 250.000 gasten laten genieten van eten en drinken dat lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar is.
Dutch Cuisine
Albron werkt al sinds 2016 samen met Dutch Cuisine.
In november 2016 heeft in een groot aantal vestigingen van Albron een week lang de campagne Dutch Cuisine Week plaatsgevonden onder begeleiding van ambassadeurs van Dutch Cuisine. De resultaten in termen van tevreden gasten die gebruik maakten van de Dutch Cuisine gerechten waren verbluffend.
Albron heeft de jaren daarna de principes van Dutch Cuisine in al haar vestigingen steeds verder doorgevoerd en mede daarop haar beleid aangepast.
Waar Albron voor gaat
Ambitie 2025
In 2025 laten we dagelijks 250.000 gasten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken.
LEKKER
Alles begint met lekker. Zonder smaak hebben gezondheid, duurzaamheid en betaalbaarheid geen waarde. En smaken verschillen. Albron wil iedereen laten proeven hoe lekker bewust genieten is.
Over smaak moet je juist twisten. Want smaken verschillen van persoon tot persoon en moment tot moment. Lekker kan de gezonde energie van een smoothie zijn voor een student op de universiteit. De frisse salade die collega’s tussen de middag delen op kantoor. De latte macchiato die je on-the-go bij Coffeecompany haalt, de instagrammable sandwich bij Anne&Max tijdens je shopping spree of je avontuurtje bij Frites Affairs. Maar ook het biertje met vrienden op de TT in Assen, de verse pizza en pasta voor de hele familie in Center Parcs of de keuze uit een gezond menu in het ziekenhuis. Albron maakt het lekker.
GEZOND
Onze gezondheid schuilt voor een belangrijk deel in wat we eten en drinken. Minder suiker, minder zout, minder slechte vetten en een meer plantaardig menu helpt om ons beter te voelen én beter te presteren. Daarom let Albron op je gezondheid.
We hebben graag in kaart hoe gezond alles is wat we op tafel zetten. In samenwerking met producenten en leveranciers weten we precies wat de voedingswaarden, de ingrediënten en de allergenen zijn van alles wat op ons menu staat. De Schijf van Vijf en de Gezondheidsraad zijn daarbij onze leidraad. Klanten zien in onze online Impactmonitor per productgroep hoe gezond het aanbod hun restaurant is en kunnen die score samen met ons verder verbeteren. Zo maken we gezond steeds gezonder.
DUURZAAM
De voetafdruk die mensen wereldwijd achterlaten, bestaat voor bijna een derde uit wat we eten en drinken. Met meer duurzame voeding kunnen we onze schoenmaat dus flink verkleinen. Bij Albron doen we dat.
Van alles op ons menu weten we bij Albron niet alleen hoe gezond, maar ook hoe duurzaam het is. Onze producenten en leveranciers helpen ons om per product bijvoorbeeld de CO2-impact te berekenen op basis van herkomst en samenstelling. Die brede berekening gaat verder dan keurmerken, die vaak maar op één aspect letten. De soms verrassende cijfers delen we met onze klanten via onze Impactmonitor: een dynamisch dashboard voor verdere verduurzaming op restaurantniveau. Want in duurzaamheid lopen we graag voorop.
BETAALBAAR
Lekker, gezonder en duurzamer eten en drinken moet ook voor iedereen betaalbaar zijn. Lief voor je lijf, de planeet én de portemonnee van klanten en gasten. Albron laat zien dat dat kan door in de voedselketen krachten te bundelen.
Onze klanten kunnen in onze online Impactmonitor volgen hoe de gezondheid en duurzaamheid van ons aanbod zich in hun restaurants ontwikkelt. Maar er is meer dat we in de gaten willen houden. Daarom toont het Opdrachtgeversportaal, waar de Impactmonitor onderdeel van is, ook cijfers van de transacties, de gemiddelde besteding en de omzet, de ureninzet van medewerkers, allerlei rapportages en documenten in een duidelijk dashboard.