Ook PackBack en Dutch Cuisine gaan samenwerken. Met PackBack bestellen consumenten zoals gewoonlijk bij platforms zoals Thuisbezorgd, Deliveroo of in het restaurant. Ze kiezen een PackBack en betalen een klein bedrag aan statiegeld. Zodra de maaltijd is genuttigd, kan de consument de QR code op de verpakking scannen en aangeven hoe en wanneer de gebruiker de verpakking wil inleveren. Wanneer PackBack de verpakking ontvangt, wordt het statiegeld terugbetaald aan de consument en spaar deze punten. Vervolgens zorgt PackBack ervoor dat de verpakking in een professionele omgeving wordt gereinigd en brengt deze weer terug naar de restaurants.
Tine Bakia, eigenaar PackBack: ‘Restaurants kiezen met PackBack voor de meest duurzame verpakkingen voor bezorging en afhaal, volledig hassle-free. Zij zijn geen eigenaar van de verpakkingen, maar betalen een fee per gebruik. Daardoor blijft de service betaalbaar; vergelijkbaar met single-use biobased of biologisch afbreekbaar. Daarnaast zorgt de stevigheid en kwaliteit van de verpakkingen voor een luxe uitstraling. Door samen te gaan werken met Dutch Cuisine kunnen we nog meer impact maken en dragen we samen bij om de grote afvalberg van plastic te helpen verminderen. Zeker nu ten tijde van Covid is dit meer dan nodig.’